Resultatet af skolens seneste trivselsmåling findes under Vores skole > Resultater og nøgletal, følg linket til uddannelsesstatistik.dk
På Langsøskolen samarbejder elever, forældre og skolens medarbejdere om at sikre at alle indgår i anerkendende og forpligtende fællesskaber med fokus på læring, mangfoldighed, tryghed og trivsel. (Artikel 2, 28, 29 i FN`s Børnekonvention) Skolens værdigrundlag understøttes af vores ressourcefokuserede pædagogiske tilgang, KRAP.
|  | SÅDAN SKABER VI TRYGGE FÆLLESSKABER MED PLADS TIL ALLE VED AT | 
| Gennem undervisning | tale pænt til hinanden og lytte til den, der talerfølge vores klassecharterlære om sociale spilleregler, forskellighed, konfliktløsning, venskab og respekthave fokus på undervisningsdifferentiering, så alle deltagerlærere og pædagoger er bevidste om hvordan der arbejdes i makkerpar, holddeles og laves gruppertale om god etik og moral på de digitale medierIndividuelle aftaler er OK, når det bidrager til et godt klassefællesskaballe elever har en kontaktvoksen, man kan gå tilhver fase har en AKT-vejleder tilknyttetafholde trivselsklassekonference hvert århave et velfungerende elevrådhave et velfungerende rettighedsrådsætte tid af til fokus på fællesskab i klassen
 | 
| I frikvarterer | lave frikvartersaftaler og gode rammer for pausernevise interesse, hvis vi ser nogle, der ser ud til ikke at være en del af et fællesskabskabe rum til at løse evt. konflikterlære at se en konflikt fra flere sider
 | 
| Samarbejde mellem             skole og fritid | skole og fritid er en fælles opgaveder er kontaktvoksen i både skole og fritidsikre en god overlevering mellem skole og fritidpædagoger løser opgaver i både skole og fritid
 | 
| På digitale medier | undervisning i og med digitale mediervære i dialog om brug af digitale medierskole og forældre er gode rollemodellerskole og forældre viser interesse for barnets adfærd på nettet
 | 
| Samarbejde med forældre | forældre og skole/fritid arrangerer sociale arrangementer og bakker op om demforældre danner trivselsgrupper eller forældreråd i klassenopfordre til at forældre taler positivt om skolen og eleverneopfordre til direkte kommunikation mellem skole og hjem ved bekymring
 | 
| Særlige arrangementer | holde skolefest hvert årafvikle motionsløb hvert år før efterårsferien3.årgang går Luciaoptog i decemberholde juleafslutning fællesholde sommerferieafslutning fællesafholde fællessamlinger afdelingsvis med jævne mellemrumsynge morgensang på siddetrappen hver dagarrangere fællesture ud af husetvære åbne overfor nye initiativer, der styrker fællesskabet
 | 
|  | HVIS FÆLLESSKABER BLIVER UTRYGGE VIL VI  | 
| Tilskuer til mobning | forsøge at stoppe det eller hente hjælplærere og pædagoger griber ind og handler ud fra den pågældende situationvoksne på skolen og forældre går i dialog med de involverede parter
 | 
| Klassen / børnegruppen | skabe tid og rum til dialog med de involverede parter og med klassen/fællesskabetaftale en fremadrettet handleplan for en periode med fokus på tryghed og trivsel i klassen, f.eks. gennem klassesamtaler, aftaler for frikvarterer, konflikthåndtering og aktiviteter, der styrker fællesskabet
 | 
| Ikke i trygt fællesskab? | aftale en fremadrettet handleplan for en periode med fokus på tryghed og trivsel i klassen, f.eks. gennem klassesamtaler, aftaler for frikvarterer, konflikthåndtering og aktiviteter, der styrker fællesskabet
 | 
| Forældre og skole/fritid | etablere en hurtig kontakt mellem skole og hjemsørge for at relevante teams i skole og fritid er en del af en evt. handleplan
 |