Undervisning

Undervisningen tager, ligesom kommunens øvrige skoler, udgangspunkt i fælles mål og Folkeskoleloven, og giver dermed mulighed for en hel eller delvis afgangsprøve efter 9.kl, hvis forudsætningerne herfor er til stede.

Det sociale spiller en stor rolle i sammensætningen af klasserne, og det faglige niveau og det aldersmæssige spænd kan derfor variere i den enkelte klasse. Undervisningen veksler mellem fællesundervisning og individuelt tilrettelagt undervisning – og tilpasses, så den rammer den enkeltes niveau og forudsætninger.

Hvis en elev fagligt vurderes at kunne indgå i en af distriktsskolens klasser i et givent fag, og kan magte den personlige/sociale udfordring, det er at indgå i en klasse i almendelen, er der mulighed for punktinklusion. I de resterende timer, går eleven fortsat i sin klasse i inklusionscentret. Dette foregår altid i et samarbejde mellem elev, forældre og personale de to steder.