Dagligdagen i SFO

SFO'ens tlf.nr. 2027 4448

Langsøskolens fritidsdel er en certificeret idræts fritidsdel, hvilket betyder at vi har et særligt fokus på idræt og at der hver dag er mulighed for bevægelsesaktiviteter i salen og på vores udearealer

Hverdagen i SFO
SFO’en holder til Danmarkshuset, og  vægter, at hverdagen er præget af tryghed, bevægelse, leg, læring og sjov.
I morgen-SFO holder vi til på Torvet, hvor der tilbydes morgenmad indtil kl. 7.30.
Hver dag vil der være en overgang fra undervisning til fritid i slutningen af sidste lektion, hvor klassepædagogen deltager. Umiddelbart herefter løber alle hver dag en fastlagt rute rundt om skolen og herefter er der en lille frugtpause.
Eftermiddagens øvrige program vil fremgå af månedsplanen, der kan læses på Aula.

Garderober
Alle børn har deres egen garderobe, hvor deres tøj og taske kan stilles. Derudover er det en god idé at have et sæt skiftetøj, hjemmesko, regntøj og gummistøvler liggende i garderoben. Vi er en idræts-SFO og bruger idrætshallen meget, derfor anbefaler vi også et par idræts-indesko i garderoben.

Særlige aftaler
Vi vil gerne have besked, hvis I har særlige aftaler omkring jeres barn, f.eks. hvis det bliver hentet af en anden end forældrene, eller skal med et andet barn hjem fra skole.
Vi vil gerne bruge pædagogernes tid aktivt sammen med børnene og tilbyder derfor ikke at være ansvarlige for, at børnene bliver sendt hjem på bestemte tidspunkter.