Samarbejdsaftale mellem Voel Skole, Resenbro Skole og Langsøskolen

maj 2022

Målet med samarbejdet på 0. -6. kl mellem Voel, Resenbro og Langsø Skole:

• At børnene får kendskab til hinanden, så de glæder sig til det kommende fællesskab på 7. årgang.

• At forældre får kendskab til deres naturlige overbygningsskole

• At børn og forældre på Voel Skole og Resenbro Skole oplever tryghed i overgangen til Langsøskolen.

• At lærere og pædagoger omkring klasserne samarbejder, så de får et fagligt og pædagogisk kendskab til hinanden og på sigt et tættere samarbejde på årgangene.

• At Langsøskolen er en naturlig videreførelse af det hidtidige skoleforløb på henholdsvis Resenbro Skole og Voel Skole.

4. årgangs samarbejde

• 3. årgangs lærere, klubpædagoger og ledelsesrepræsentant fra Resenbro Skole mødes til det fælles planlægningsmøde inden sommerferien. Der planlægges minimum to arrangementer.

• Formål: Elever skal rystes sammen på tværs af skoler. De skal lave aktiviteter sammen, hvor de får kendskab til hinanden. Elever må ikke selv vælge, hvem de arbejder sammen med.

5. klasse samarbejde

• 4. årgangs lærere, klubpædagoger og ledelsesrepræsentant fra Voel Skole mødes til det fælles planlægningsmøde inden sommerferien. Der planlægges minimum to arrangementer
  • Formål: Arrangementerne skal indeholde både faglige og sociale elementer. Elever skal arbejde sammen på tværs af skoler.

6. klasse samarbejde

• 5. årgangs lærere, klubpædagoger og ledelsesrepræsentant fra Langsøskolen mødes til det fælles planlægningsmøde inden sommerferien. Der planlægges minimum to arrangementer.

Formål: Arrangementet på Langsøskolen skal indeholde både faglige og sociale elementer. Elever skal arbejde sammen på tværs af skoler.

Der afholdes et fælles planlægningsmøde på to timer for 4. – 6. klasse - som udgangspunkt i uge 26 eller 27.