Langsøskolens princip for modtagelse af nye elever

Langsøskolens princip om modtagelse af nye elever og forældre

Dette princip forholder sig til modtagelsen af nye elever udenfor 0. klasse og 7. klasse og udenfor de faste visitationer til inklusionsklasser.

På Langsøskolen vil vi sikre, at alle nye forældre og børn oplever og føler sig velkomne.

Vi vil sikre at et godt lærings- og trivselsmiljø grundlægges tidligt og i et forpligtende samarbejde mellem skole og hjem.

Alle skal opleve sig taget imod i klassens fællesskab, og de skal opleve sig velkomne og som en naturlig del af klassen og de fællesarrangementer, der er.

Nye forældre skal opleve, at der hurtigt bygges bro til den nye skoles dagligdag.

Skolens ansvar ved modtagelse af nye elever:

• Klassens elever og forældre skal orienteres om, at der nu kommer en ny elev.
  • Det tilstræbes at der fra klassen sendes en hilsen til den kommende nye elev.
  • Der skal etableres en kontakt mellem en kontaktperson blandt de nuværende forældre og en de nye forældre. Dette er som udgangspunkt kontaktforældrene.
  • De nye forældre skal introduceres til skolens Aula-hjemmeside og relevant information i denne forbindelse. Skolen arbejder på at udvikle en folder til nye forældre/elever.
  • Hvis det giver mening, præsenteres nye forældre/elev på førstkommende fællesarrangement.

Drøftet og revideret på skolebestyrelsesmøde januar 2020.01.14 Vedtaget med mindre revidering februar 2020.01.14

Skolebestyrelsen evaluerer tilsyn med dette princip primo 2021.