Bliv frivillig på Langsøskolen

På Langsøskolen har vi gennem flere år haft meget stor gavn af indsatsen fra vores fantastiske frivillige. De gør et kæmpe-arbejde og betyder en stor forskel.

Vi har lige nu otte frivillige, som både løser mange opgaver og som sammen har et godt fællesskab - og har det sjovt og hyggeligt, når de er her.

Vi vil gerne udvide korpset af frivillige, så hjælp meget gerne med at sprede dette opslag blandt bedsteforældre, naboer af skolen eller andre, som kan have tid og lyst til en frivillig indsats med store oplevelser

De frivillige deltager i undervisningstimer, som læsemakkere, på gå- og cykelture, på hytteture, i særlige arrangementer og er i det hele taget bare med til at gøre skoledagen lidt mere spændende for vores elever - både i klassefællesskaberne og i mindre grupper.

Som frivillig er man aldrig alene - altid sammen med lærere eller pædagoger.

De frivillige vurderer selv, hvor meget tid og hvor mange kræfter, der lægges i arbejdet - nogle er på skolen hver uge, og andre kommer kun efter aftale.

Der er både opgaver hos de yngste og de ældste, og den prioritering laver de frivillige også selv.

Opgaverne ligger typisk indenfor almindelig skoletid.

Vil du vide mere, så tag kontakt til Jakob Kleist og hør mere om de spændende muligheder.

Kontakt på jakob.kleist@silkeborg.dk eller 51363422

Hilsen Jakob Kleist, skoleleder